onsdag 27 januari 2016

Följd din stjärna!



Redan som barn älskade jag berättelsen om Bethlemstjärnan som de tre vise männen följde. Jag drömde mig bort och funderade på hur det skulle vara att ha sin alldeles egna stjärna på himlen.

Jag är fortfarande barn! Jag tror på att vi alla har vår egen stjärna, fast på ett annat plan. Jag tror att vi alla har en livsuppgift som vi behöver finna. Det handlar inte alls om att blir president i ett land eller statsminister, nej det är mycket viktigare saker än så. Det handlar om att just Du ska hitta Ditt liv. För hur många lever egentligen sina liv? De liv som de är ämnade att leva?

Varje människa har sina erfarenheter och gåvor och talanger och de utmejslas i vår kontakt med alla de människor vi stöter på i våra liv. Vår skicklighet blir bättre och så tar vi nya vägar och bestämmer oss för att vi vill lära oss nya saker som teckenspråk, sticka, reparera en gammal bil till fulländning etc. 

För min egen del så fann jag min gåva rätt så sent i livet och när jag var i 20-årsåldern så kände jag en stark frustration över att inte veta vad jag ville i livet. Allt jag lärde mig har lett mig fram till där jag står idag. Så det vi gör har en mening, vi behöver bara förstå att det är så och ha tålamod med oss själva och känna lugn och ro i det som är vår vardag. Allt kommer att bli bra!

Inga kommentarer: