torsdag 21 januari 2016

Följ med mig på en resa!



Hej och välkommen tillbaka!

Jag har haft ett långt välbehövligt uppehåll och samlat kraft till att skapa förändringar i mitt eget liv. Hur har du haft det? Bra hoppas jag. 

Så här in på detta år så tänker jag att vi ska diskutera och fundera kring rädsla och oro. Det som alla människor känner och upplever, ibland flera gånger på en dag. Vi ska ta tag i detta och skapa ett nytt sätt att se på oss själva och vår utveckling.

Som ni vet så tycker jag mycket om utveckling och ser ett evigt lärande som något självklart i mitt eget liv. Med det vill jag säga att jag ser HELA livet som något viktigt, inte bara ungdomsåren eller de år som vi förvärvsarbetar som det viktiga. Vi lär så länge vi lever - och vi väljer själva hur vi gör det och vad vi lär.

Men vad har rädslan med detta att göra, kanske du frågar. Allt säger jag. För rädslan och oron begränsar oss när det handlar om tankar som är osanna. Detta tar jag upp imorgon fredag. Så följ med!

Inga kommentarer: