lördag 17 oktober 2015

Vilsam helg



Har du tänkt på att helger antingen kan vara fyllda av åtaganden och tider som ska hållas eller så kan det vara en tid av vila och återhämtning.

När jag tittar tillbaka på mitt liv - å nej, jag är inte gammal - så ser jag hur onödigt dumt jag har prioriterat. Jag har rusat till barnens träningar, lagat mat och bakat bröd och städat hela hemmet allt på samma dag. Och sedan jobbat med att fixa barnens kläder och försöka hitta tid att umgås med dem. Om jag hade haft den kunskap och erfarenhet jag har i dag så skulle jag gjort helt annat.

Jag skulle ha låtit barnen stanna hemma från träningen och vi hade ätit frukost i lugn och ro istället. Jag hade låtit dammråttorna få växa till sig mer och satt mig ned med barnen istället och låtit dem styra. 

Så låt den här helgen, som du nu har, gå till de som du älskar. Ge dig själv och de som du älskar av tiden - av nuet. Det kommer du och de dina att må bra av. Framför allt du!

Inga kommentarer: