torsdag 1 oktober 2015

Har du gett dig själv grönt ljus idag?



Många gånger så fascineras jag över mina negativa tankar, eller snarare att jag begränsar min egen utveckling genom att säga "det är ingen idé". 

Nu förtiden är det inte lika ofta som när jag växte upp och var tonåring, men takterna finns ibland kvar - vilket är förödande för min egen lycka. 

När gav dig själv grönt ljus genom att säga: det här fixar jag. Visst, vi ska skilja mellan det som gynnar oss och det som är fel för oss. Men vet du hur det känns i kroppen när det är bra för dig kontra dåligt?

Jag vet det numera. När jag tänker på något som jag exempelvis vill göra och jag blir glad och samtidigt lugn vid tanken på det - då är det rätt för mig. Men om jag blir nedstämt eller går upp i varv vid tanken på det - då är det helt fel.

Ta reda på din kropps signaler och lär dig att inte bara lyssna utan också göra som kroppen säger till dig att göra. Du kommer att bli gladare och nöjdare i vardagen. Å framför allt slipper du göra om för att göra rätt.

Inga kommentarer: