torsdag 24 mars 2016

Skärtorsdag

Det är sådana här dagar jag önskar jag kunde bli barn igen, klä ut mig till påskkärring och knacka dörr och byta påskteckningar mot lite godis. 

Jag tycker om påsken, det ger lite extra lediga dagar från arbetet men framför allt ger det tid till familj och vänner. Åtminstone är det så för mig, att vardagens omsorger och sysslor sköljer över det som är det viktiga - att se varandra och genom ord och handling uppskatta varandra. 

Så kom nu ihåg att se dig själv och din familj. Sänk kraven på det som du "måste göra" och bara var. Låt tiden gå till att sitta med ett barn eller din partner och bara lyssna. Lyssna till din andhämtning och vad som händer i din kropp och ditt sinne när du sitter där och "är".

Ta hand om dig, var snäll med dig själv. Tänk goda tankar och säg vänliga saker till dig själv. 

Inga kommentarer: