torsdag 10 mars 2016

Livsplan - vad är det?!

konstverk från Umedalens Skulpturpark, Umeå


I somras var det första gången jag hörde talas om livsplan. Vad i hela friden är det för något? Jo, det är att ta hänsyn till hela livet, allt från relationer med partner, barn, föräldrar, vänner, till fritidssysselsättning och arbete. 

Istället för att inrätta sitt liv efter arbetet så inrättas arbetet in efter livet. Visst är det en intressant twist på det hela?! I större delen av mitt liv så har mittpunkten varit arbetet och allt annat har fått anpassas till det. Å vilket slöseri med tid, kraft och energi. Idag så utgår jag från de delar som är viktiga för mig, dvs. familjen, vänner, mitt idrottande, studierna och arbetet. Jag ser alltid till att jag har tid för det som gör livet värd att levas - dvs. människorna i min omgivning som jag älskar och uppskattar. De får ta tid och jag vill att de ska ta tid. Därefter läggs de andra delarna till. O sim sala bim, så har alla delarna kommit på plats.

VAR ligger din mittpunkt?

Inga kommentarer: