onsdag 9 mars 2016

Gör du det du vill?




Ibland förvånas jag över min egen och andras rädsla. Har du tänkt på att det kan vara rädsla som viskar till oss "nä, det där är onödigt att göra" eller "det där tycker jag inte om". När det egentligen handlar om att vi inte vill ta steget och prova på något nytt i form av att lära känna nya människor, köpa hem annan mat än den vi brukar äta etc. 

Rädsla är bra - för då kastar vi oss inte ut för stupet utan inser att vi saknar vingar att flyga med. Men ibland behöver vi förstå att vi kan ta oss fram genom att sätt en fot framför den andra och genom upprepning nå målet. 

Så har jag gjort i nästan allt i mitt liv, jag har satt upp ett mål och så har jag gått mot målet. Ibland har det gått fort och jag har nått målet, andra gånger så har det tagit år. Jag inser att jag tycker om att arbeta mot mina mål, jag mår bra av det. Många gånger så ändrar jag målen då jag ser att de var illusioner eller att min smak har ändrats. Och lika många gånger så står målen fast.

Vad vill du göra, men där din röst säger "låt bli" eller "det där kan du inte göra"?

GÖR dig själv FRI! BEFRIA DIG från det gamla!

Vi har bara ett liv - och det levs en dag i taget, minut för minut! Å så skönt det är att förstå det!

Inga kommentarer: