måndag 29 februari 2016

Att älska



I helgen har jag fått bevittna det vackraste jag har sett på år och dar - ett par som har levt ihop i 50 år och som fortfarande älskar varandra, visar varandra respekt genom att lyssna och skratta åt den andres skämt, fyller i meningarna åt varandra och som tar hand om varandra. Den vackraste kärleken jag känner till. För den handlar om att älska någon i vardagen, varje dag.

Det är min dröm, att åldras tillsammans med någon i kärlek och respekt. Så du som lever med någon som du älskar - gratulerar! Kom ihåg att visa det i vardagen, inte enbart i ord utan i handling. Jag har vuxna barn som jag kramar om varje gång jag ser dem, lyssnar till när de vill prata och hjälper till när de behöver hjälp. Kärlek i vardagen är det vackraste jag känner till!

Idag är det måndag och februari månads sista dag, idag ska jag njuta av den här dagen genom att vara i nuet. Någon annanstans kan jag inte vara!


Inga kommentarer: