måndag 11 april 2016

Tacksamhet


Insåg idag att jag har tappat bort tacksamheten i mitt liv. Istället för att se allt det goda som omger mig i form av vänner, kollegor, familj, mitt hem och min vardag så har jag sett till det som jag måste prestera. Jag behövde verkligen den här morgonen till att skifta fokus till det mjuka och det goda i livet.

Istället för att prestera, så vila. Se dig omkring och inse att detta som omger dig finns för att du ska ha det bra. Å så skönt att få inleda denna vecka med tacksamhet. 

Tack för att ni finns och läser detta. Tack för att våren är här, för fågelsång och ljuset. För goda vänner och kamrater. För mina barn - de älskade. 

Ta hand om dig, det skriver jag ofta. Jag menar det! Se till att du är mjuk i dina tankar om dig själv och andra. Gör det som är gott för dig. Den här dagen är en gåva, låt oss använda den på det allra bästa sätt som vi kan.

Inga kommentarer: